”Just because there is a market for what you sell, doesn’t mean there is an audience for what you say.
Martin Weigel, Wieden + Kennedy, Amsterdam
Vårt fokus ligger på att bygga thought leaders med hjälp av strategisk pr, digital pr och rörligt content. Här delar vi med oss av tankar, insikter, erfarenheter och nyheter inom dessa områden.
ARTIKLAR & INSIKTER
Film skapar känslor – och känslor säljer
Film skapar känslor – och känslor säljer Det är ingen nyhet att rörlig kommunikation har betydligt större möjlighet att ta sig igenom den tjocka väggen av kommunikationsbudskap som mottagaren dagligen möter. [...]
Det råder livefeber där ute
Det råder livefeber där ute Så plingar det till i mejlen igen med ytterligare en inbjudan att delta i ännu ett webbinarium. Tror att många känner igen sig i att det [...]
Thought Leadership – en lönsam affär
Thought Leadership - en lönsam affär Att Thought Leadership är en effektiv strategi för att stärka varumärken samt skapa kännedom och trovärdighet är väl känt. Att det dessutom kan ha en [...]
Clubhouse som PR-kanal?
Clubhouse som PR-kanal? Den nya raketen på sociala mediehimlen, Clubhouse, lämnar en hel del huvudbry för både byråer och marknadsförare. Hur ska den nya kanalen hanteras? Ska den hanteras? Vi reder [...]
Snart kan det bli huggsexa om tv-producenterna
Snart kan det bli huggsexa om tv-producenterna Nu börjar aktörer inom kommunikation se värdet av tv-producenternas kompetens och det är inte en dag för tidigt. Efterfrågan för längre berättarformat på nya [...]
Glöm inte rörligt content i längre format om du är thought leader
Glöm inte rörligt content i längre format om du är thought leader För att bli en thought leader måste varumärket upplevas som en trovärdig aktör och expert inom sitt område. Det [...]
E-handelsåret 2020 – en snabbspolning utan dess like
E-handelsåret 2020 - en snabbspolning utan dess like Vi har blivit vana att beskriva e-handelns utveckling med ord som explosion, raket och turbo. Men hur sammanfattar man e-handelsåret 2020 - året [...]
5 kännetecken på effektivt Thought leadership-content
5 kännetecken på effektivt Thought leadership-content Thought Leadership-content, innehåll som är producerat i syfte att positionera sig som thought leader, har stor potential både att markant påverka hur ett varumärke uppfattas [...]
Därför är Thought leadership en effektiv strategi för B2B
Därför är Thought leadership en effektiv strategi för B2B Thought Leadership är ett begrepp som etablerat sig alltmer inom PR-världen de senaste åren. Uttrycket handlar om att bygga förtroende och skapa trovärdighet [...]